söndag 20 mars 2016





För inte alltför länge sedan var detta en vedbod med stampat jordgolv. Just nu pågår intensiva "bootstrap-arbeten" för att transformera vedboden till en multifunktionslokal med alla moderna faciliteter, men utan att det syns....

En kort sammanfattning. Den f d vedboden ska:
* Tjäna som bostad under kortare eller längre perioder för såväl mig själv, eller gäster.
* Ha ett antal väggfasta vitrinskåp med historiskt intressanta föremål, som kan inspirera till nyfikenhet och användas för storytelling.
* Ha en konferens/sammanträdesdel för arbetsgrupper upp till 8 personer.
* Kunna användas för fotografer som vill ha ett bekvämt gömsle med stora panoramafönster ut mot hygget där det regelbundet kommer bl a hjort, rådjur och älg.

Den totala ytan blir ca 120 kvadrat.

I det första rummet, som syns på bilden ovan, har jag byggt ett välvt tak med återbrukade brädor från ett 1700-talstorp i trakten. Vissa är 35 centimeter breda. Även golvet kommer från samma källa, och dessa brädor är bland det mest grovyxade jag sett.
Väggbrädorna är lagårdsbrädor som kasserats pga röta i nederänden. Då mina väggar är ganska låga kunde jag kapa bort det dåliga på dessa fasadbrädor, och vända på dem. Resultatet blir ett enastående levande rum, med den gamla känslan kvar.

Idag är det söndag. På torsdag tänkte jag ställa in möbler här...... Hur ska detta gå...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar