fredag 25 juli 2014

Ett avstamp för skrivandet.

Denna fredag verkar blir ett slags avstamp för mitt skrivande. Åtminstone kommer det att bli lite mer regelbundet framöver.

Jag känner att det kan finnas skäl till att se över min uppkoppling till Nätet. Min kapacitet till att producera kåserier och essäer är nära kopplat till dagsform och inspiration. Då blir det angeläget att kunna ha tillgång till internet lite oftare än vad jag haft hittills under de senaste årens Amishliknande tillvaro.

Detta kommer nog att innebära att min närapå gengasdrivna dator snart ska bytas ut mot en lite modernare variant, kanske en MacBook eller liknande.

Detta inlägg blir därför en slags efterlysning; Om du eller någon i din omgivning har en bärbar dator som kanske är 1-3 år gammal och fungerar bra, hör gärna av dig.

Hittelön kan utgå i form av kaffe och våffla, framställt av ekologiska råvaror.

//Anders

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Jag vet inte om du redan hört av mig, är lite vilse i blogspotvärlden, märker jag.
    Till att börja med: Nej, jag har tyvärr ingen mac som ligger och skräpar. Annars skulle du få ett paket med posten direkt!

    Jag skriver främst för att jag blev så himla förtjust i det du gör med ditt liv - och i dig, erkänner villigt :-)
    Jag hoppas får kontakt på nåt sätt. Till att börja med vill jag ju se vad du tänker hitta på här. Du finns inte på FB, noterar jag. Känner jag att det blir väldigt angeläget kanske jag svänger förbi på ett spontanbeök nästa gång jag gör besök hos moster i F-berg :-)

    Allt gott till dig!
    Mallika Giarimi
    mallika@giarimi.se

    SvaraRadera
  2. Och nu, 17 månader efteråt, vaknade bloggen igen. Dessutom har jag, som en skänk från ovan, begåvats med en MacBook Air. Precis som jag önskade. Historien om det är lika otrolig som sann, och den för du höra vid lämpligt tillfälle! //Anders

    SvaraRadera